Verzending

Nadat een advertentie is gemaakt en gecontroleerd wordt deze via digitale kanalen naar de uitgever/drukker gestuurd. De aanleverende partij is verantwoordelijk voor correcte aflevering bij de uitgever. Uitgevers/drukkers halen geen bestanden op. Daarmee blijft het proces beheersbaar en worden risico’s geminimaliseerd.

Interne Workflows van uitgevers en drukkers zijn niet hetzelfde ingericht. Uitgevers en drukkers hebben de mogelijkheid om via een Webportal of FTP omgeving data aan te leveren.
Veel uitgevers/ drukkerijen controleren binnenkomende data mbv “preflight” technieken.

In veel gevallen bestaat bij de aanlevering de mogelijkheid dat u;
– een opdracht specifieke omschrijving toe kunt voegen
– in geval van “errors” tijdens het preflighten u de preflight resultaten online of via mail kunt bekijken.
– de “geripte” pagina online akkoord kunt geven voor verdere productie

Het aanleveren van data rechtstreeks in het webportal van de drukker heeft in alle gevallen de voorkeur boven de vele gratis datatransfer diensten zoals “wetransfer” en” YouSendIt” , “send2deliver ” en ” sendyourfiles”. omdat in geval van het gebruik van webportal systemen in vele gevallen de contactpersonen direct geïnformeerd zijn over uw data-aanlevering en de data automatisch verwerkt kan worden.

Naamgeving van bestanden
Een goede naamgeving van uw bestanden is van groot belang voor een snelle en correcte verwerking van uw bestanden. Zorgt u er in ieder geval voor dat in de naam het paginacijfer correct is weergeven ( bijv. XXXX-p001.pdf) en dat er maximaal 23 karakters gebruikt worden.